VITT

tänkte faktiskt skriva lite om några hästar jag har fasnat mest för under dom senaste åren jag har ride! ;)

NERO - kanske en av dom roligaste hästarna jag har ride. då iaf. de va ett tag sedan jag red han. sisådär 4 år sedan. en liten varmblodstravare som isabelle velader äger. red han väldigt mycket. en häst med stort hjärta! som jag saknar otroligt mycket!


FROSTY - en liten söt ponny som jag var medryttare på i cirkus ett år. han grundred jag mest i dressyr. en väldigt tacksam ponny som va rolig och arbeta med. tyckte själv att jag blev för stor på honom även fast han är otroligt viktbärande. men slutade rida honom.


WYRELLA - en av dom bäst hästarna jag någonsin har ride! hon stod inte länge på nrf. nån månad. red henne väldigt mycket. hon var väldigt tittig och kunde gå från 0 till 100 på en sekund var hon på andra sidan ridhuset liksom, vägrade gå förbi hörnet. kunde knappt gå över en bom. de va verkligen ingen ridskole häst. nu hade jag lätt kunna haft henne som min egen. då man måste börja från grunden med henne! en OTROLIGT fin häst! saknaden är enooorm efter henne!!


DJÀKNI - en bättre islänning finns inte. en häst som jag red ett år på riiby, sista året faktiskt. jag blev kär första gången jag red honom! jag va ganska desperat efter dendära veckan att jag VILLE ha honom! de ville jag då också. men nu skulle jag absolut inte vilja ha en isis. men han va helt otroligt underbar! fina häst!


ALFONS - denna underbara lilla tjockknopp skulle jag kunna sitta och skriva daaaagar om. världens bästa ponny!
jag började rida honom 2004, året han kom till ridskolan. jag va ju så kääär. en liten vit knopp som är slingrigare än en ål. skumpig är han också.
tävlade mycket både 2005 och 2006. hoppningen gick bäst. dressyren vet jag inte änns varför jag försökte. jag kunde absolut ingenting. och tävlade så hamande vi på typ 55% varje gång. haha. men hoppningen gick bättre och vi tävlade väldigt mycket.
vintern 2006 gick jag över till storhäst, rollen. en kopia av alfons.
jag fick dela många fina minnen med honom. vilket jag är otroligt glad för! han lärde mig grunderna! kommer aldrig glömma honom! US-ALFONS! tur att han står kvar på ridskolan så jag få pussa på honom varje dag! :D
med efter honom tog mina ponnyår slut!!


fortsätter någon annan dag med flera favoritisar! :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Sökte på min fd häst wyrella för att hitta de som har henne nu, hamnade på din blogg :-) Det var jag som red in henne och utbildade henne..hon måste veekligen lita på sin ryttare annars blir hon tittig men jag hade ibga problem.med henne vi har tävlad både hoppning och dressyr, hon är eb riktig pärla :-)

2011-04-17 @ 23:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0